CIFRE Cât a câștigat Becali de pe urma vânzării jucătorilor sub brandul Steaua. Latifundiarul a pus deoparte 60% din suma încasată în 7 ani

Motivul pentru care Gigi Becali se bate cu îndârjire de atâția ani, prin toate mijloacele posibile, ca să recapete dreptul de a folosi brandul Steaua se găsește – prozaic – în cifre. Pe cât de des spune în intervențiile la TV că nu-i mai pasă de marca pe care a pus mâna în 2003 și a pierdut-o în 2014, pe atât de tare luptă latifundiarul, în realitate, ca să o primească iar. Sport-zone.ro are cifrele afacerii excepțional de profitabile făcută de Becali și vi le prezintă mai jos.

Folosindu-se de numele, prestigiul, locul și coeficientul Stelei, Becali a reușit în doar 7 ani, între 2012 și 2018, să încaseze pe fotbaliștii comercializați suma de 182.733.000 de lei – echivalentul a 41.001.935 de euro la cursul de schimb de la 31 mai al fiecărui an.

60% din această sumă a dispărut în buzunarele lui Gigi Becali – în răstimpul măsurat de sport-zone.ro, FC FCSB (fost Steaua, în actele FRF și LPF, până în 2016) a cumpărat jucători în valoare de 73.993.000 de lei – echivalentul a 16.410.155 de euro la cursul de schimb de la 31 mai al fiecărui an.

În intervalul 2012-2018, FC FCSB nu a dominat competiția internă (3 titluri câștigate, la fel ca și CFR, în timp ce Astra și Viitorul au luat, de asemenea, câte un campionat). Nici în cupele europene nu a fost singura cu performanțe. FC FCSB a reușit în 2012 să elimine Ajax la penalty-uri (0-2 și 2-0) în Europa League, calificându-se în optimile de finală. Dar, în același an (2012), CFR a făcut 10 puncte în grupele Ligii Campionilor și a învins Manchester United pe Old Trafford – a doua victorie în istorie obținută de o echipă română în Anglia, după un memorabil 2-0 al Craiovei Maxima la Leeds United în 1979, în Cupa UEFA. În sezonul 2016-2017 al Europa League, Astra a strâns 8 puncte în grupe și s-a calificat în “16”-imile de finală, în timp ce FCSB a terminat pe ultimul loc în grupa sa.

„M-a ajutat Dumnezeu când am fost la pușcărie. Ne-am calificat în grupe și după i-am vândut pe Stanciu și Chiricheș. Am luat 10 milioane pe ei și 20 de la UEFA. Dacă nu se întâmpla asta, aveam o gaură de 45 de milioane de euro. Eu am băgat 40 de milioane de euro în echipă înainte să fac profit.”

Gigi Becali

Cu toate acestea, nimeni din România nu a reușit nici măcar să se apropie de FC FCSB, în acest interval, ca nivel de vânzări. În condițiile în care aproape niciunul dintre jucătorii exportați de Becali nu a confirmat după ce a fost vândut, singura explicație a acestui fenomen este “eticheta” Steaua. Chiar și după ce a pierdut brandul, numele și palmaresul, FC FCSB încă mai este asimilată de lumea fotbalului, pe plan internațional, ca fiind clubul care a câștigat Cupa Campionilor și Supercupa Europei.

Previous Article
Next Article

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *