EXCLUSIV Cât i-au vârât City Insurance și NetBet în buzunare lui Becali din 2014 încoace. FC FCSB are azi cel mai mare contract de publicitate

În 2012, FC FCSB încasa, din publicitate, de două ori și jumătate mai puțini bani decât CFR Cluj și nou-promovata Viitorul și de patru ori mai puțin decât Dinamo. Clubul lui Gigi Becali, axat pe vânzarea de jucători și mulțumit cu banii care veneau de la UEFA și din drepturile TV, n-avea nici măcar un partener principal pe pieptul tricourilor.

Lucrurile s-au schimbat însă treptat, începând cu 2014, iar astăzi FC FCSB este echipa care încasează cele mai mari contracte din publicitate. Sport-zone.ro a accesat documente privind contractele încheiate de FC FCSB și vă prezintă, mai jos, toate cifrele.

Gigi Becali a înțeles foarte greu, după ce a devenit patron în fotbal, rostul și beneficiile contractelor prin care o firmă plătește bani pentru a-i fi inscripționate numele și sigla pe tricourile jucătorilor. O lungă perioadă de timp, latifundiarul a apreciat că sumele oferite sunt derizorii și n-ar merita efortul să încheie vreun contract. Prima oară când a dat de banii pentru așa ceva a fost în contractul cu RAFO. Dar asta era înaintea crizei mondiale.

Primul contract de după criză: în 2013, pentru 390.000 de euro

După izbucnirea crizei în România și apariția semnelor că banii din Liga Campionilor vor deveni tot mai greu de accesat, Becali și-a schimbat părerea.

În 2012-2013, clubul său rămăsese singurul important din România care nu avea partener comercial principal.

Abia în vara lui 2013 a semnat FC FCSB primul contract de publicitate major post-criză. City Insurance, firmă de asigurări, a cumpărat locul de pe pieptul tricourilor, iar în 2014 a plătit suma de 1,73 milioane de lei (la acea dată, echivalentul a 390.000 euro).

În anul următor, 2015, aceeași firmă a mărit oferta la 3,06 milioane de lei (echivalentul a 685.000 de euro).

Sursele sport-zone.ro povestesc că, inițial, Gigi Becali n-a fost mulțumit de banii primiți, dar a fost, totuși, uimit de faptul că există pe lume oameni dispuși să plătească “degeaba”, doar ca să-și vadă numele firmei pe tricourile unor jucători. Dar după ce sumele au început să crească, latifundiarul a prins gustul contractelor din publicitate, care i se păreau “o șmecherie” formidabilă.

Anul 2016 a fost unul de restriște pentru City Insurance, care a intrat în insolvență. Din acest motiv, și contractul cu FC FCSB a scăzut la 2,74 milioane de lei (echivalentul a 606.000 euro).

Lucrurile s-au așezat însă în 2017, când suma a crescut brusc, depășind în premieră milionul de euro: 5,3 milioane de lei plătiți în conturile FC FCSB (echivalentul a 1.160.000 de euro).

Gigi Becali a anunțat sfârșitul parteneriatului cu City Insurance: își dorește și mai mulți bani pentru spațiul de pe pieptul tricourilor fcsbiste

Deja, în 2017, FCSB devenise clubul cu al treilea cel mai mare contract din Liga 1, după Dinamo – care încă mai avea înțelegerea cu Orange – și, absolut surprinzător, Sepsi OSK Sf. Gheorghe, care primea de la Dioszegi, firma patronului acestei grupări, cu circa 200.000 de lei mai mult pentru locul de pe pieptul tricourilor.

În 2018, clubul lui Becali a urcat pe primul loc în România la suma încasată de la partenerul principal din publicitate. E vorba de 7,76 milioane de lei (echivalentul a 1.665.000 de euro).

NetBet a obținut locul de pe spatele tricourilor, inițial, cu 390.000 euro

NetBet a intrat în parteneriatul cu FC FCSB în 2015, numele agenției de pariuri fiind inscripționat pe spatele tricourilor. Prețul a fost de 1.800.000 de lei (circa 390.000 de euro) în 2015 și în 2016, în condițiile în care, din 2016, în portofoliul grupării lui Becali a intrat și Kia, cu 690.000 de lei net (circa 150.000 de euro). Ulterior, prețul pentru locul de pe spate a crescut la 500.000 de euro.
În total, contractele de publicitate – mai puțin cel principal, cu City Insurance – au adus în conturi
– 1.577.000 de lei în 2012,

– 1.578.000 de lei în 2013,

– 3.898.000 de lei în 2014,

– 2.358.000 de lei în 2015,

– 5.057.000 de lei în 2016,

– 3.975.000 de lei în 2017

și

– 3.293.000 de lei în 2018.

Previous Article
Next Article

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *